Vimmel uurib, kus on taimede kodumaa - Tallinna Virmalise Lasteaed

Vimmel uurib, kus on taimede kodumaa - Tallinna Virmalise Lasteaed

Lasteaia õppemäng on  loodud eesmärgiga, et õppeaias kasvavad taimed  oleksid lastele natuke rohkem teada, kui ainult nende välimus või maitse. Mängu sisu on lihtne. Lastele on õppeaias üles pandud trükitähtedes kirjutatuna mängu juhis. Lapsed otsivad õppeaias taimede juurest QR-koode, avavad koodi ning loevad taime kohta (vajadusel õpetaja aitab) ja jätavad meelde samas kohas oleva taime pildi. Seejärel lähevad lapsed suure maakaardi juurde ning  otsivad üles koha, kust taim on pärit. Jätavad selle koha meelde ning valivad väikeste fotode hulgast vajaliku taime foto ja asetavad selle kaardil õigesse kohta.

QR-koodiga taime kohta lugedes ning maakaardilt nende kodumaad otsides saab lastega rääkida erinevatele piirkondadele omasest kliimast. Kuidas need taimed üldse meieni jõuavad ja mida tähendab see keskkonna jaoks, kui taim või tema vili jõuab meieni näiteks Euroopast või hoopis üle ookeani Lõuna-Ameerikast või kuskilt Aafrikast või hoopis Aasiast.

Antud õppemäng on innovaatiline, kuna kasutatakse lihtsalt meetodit nagu QR-kood (säästetakse paberit), mis annab võimaluse õpetajatele mängu edasi arendada vastavalt laste võimetele ja oskustele, kuid samas tegevust läbi viia õppeaias päris looduse keskel. Mängu saab kohandada ka lapsevanematega üritusteks. Esimest korda viidi mäng läbi koos vanematega 2021. aasta sügisel vanavanemate päeva tähistades. Samuti on mängu võimalik tutvustada naaberlasteaedade õpetajatele, samuti  lastele ning kutsuda külla koolide algklassi lapsi mängu mängima.

 

vimmel-otsib-taimede-kodumaid.jpg

Total votes: 6