Lilleilu kooliõue - Tallinna Laagna Gümnaasiumi 8. klasside lillekastid

Distantsõppe perioodil oli soov, et õpilased oleksid rohkem õues ja teeksid midagi praktilist. Arutasime õpilastega veebitunnis, kuidas õpitud teadmisi oleks hea kasutada praktilise ülesande täitmisel. Kuna kooliõues lilleilu napib, siis otsustati meisterdada lillekastid. On lõimimist erinevate õppeainetega ja tulemuseks saame lilleilu kõikidele vaatamiseks ning mullas tegutsevatel organismidel askeldamist ja käime vaatamas, kas putukad leiavad tee õitele. Iga väiksemgi tegu on hea loodusele.

Enne kevadist vaheaega sai õpilasetele jagatud eKooli kaudu tabel, kus taimekasti valmistamiseks kõik vajalikud tegevused kirjas ning iga õpilane pidi valima ühe või ka mitu tegevust, mida tema täitma asub. Praktilise töö juhtimine sai samuti õpilaste endi kätte. Töö juhiseid järgides ehitas enda maakodus 8.b klassi hakkaja noormees kohe järgmisel päeval euroaluste laudadest mitmetasandilise lillekasti. Edasi sõidutati lillekast disaineritele. Kast läbis kaunistamisel mitu etappi ja sai väga ilus. Omavahel klassi grupis käis pidev arutelu, jagati ülesandeid ja arutleti lillede liikide ja värvide valikut.

6. mail saabus 8.b kaunis lillekast kooliõue. Vanemad tõid kohale ka mullakotid, ka poisid saabusid õuele mullakotid kaenlas. Kohale tuli 8.b töörühm, kellel mulla, väetise,  kujundamise, lillede istutamise ja kastmise ülesanne oli valitud. Algas kastide mullaga täitmine, lillede paigutamine, istutamine ja kastmine. Õpetaja juhendas ja vaatas, kas kõik sujub õigesti. 8.a klassi kastide materjali hankis lapsevanem ja kast ehitati linnast 40 km eemal suvilas. Muljed olid eredad, sest linnast appi ehitama saabunud noormehele õpetas klassikaaslase isa, kuidas kruvisid tuleb laua sisse keerata.

7. mail saabusid kastid varahommikul kooli õue. Lausa mikrobussiga saabusid mullakotid, sest kaste oli mitu ja mulda sinna kulus. Eelnevalt olid õpilased teinud ruumala arvutused õige mulla koguse saamiseks. Järgnes kastide vooderdamine kilega, et vähendada kastilaudade niiskumist, kilesse tehti augud liigse vee äravooluks. Toimus lillede paigutamine, istutamine, kastmine ja loomulikult enda töö nautimine, iga nurga alt õite pildistamine. Hetkel istutati kevadisi lilli, kuid osad õpilased valisid taimede ettekasvatamise seemnetest ja need taimed kasvavad veel aknalaual ning vahetavad kevadlilled välja enne suve. Ka kastmisele suvel tuleb mõelda, osade õpilaste ülesanne on leiutada kastmissüsteem. Ülesandeks oli ka lillekasti projekti blogi pidamine ja fotodega jäädvustamine.

Õpilased korraldasid ise kogu logistika ja info vahetamise ja ei mingit hädaldamist, kuidas me saame. Vajalikud kulutused ehitusmaterjalide, värvide, mulla, väetise ja lillede hankimisele tegid õpilased ise koos vanemate abiga. Õhin, mis tekkis oli imetlusväärne. Vahva oli vaadata õpilaste rõõmu ja rahulolu tulemusest ning töö käigus õpiti ka klassikaaslasi tundma hoopis teisest küljest. Asjalikeks osutusid õpilased, kellel tunnis faktid nii hästi meelde ei jää, kuid praktiline käeline tegevus õnnestub suurepäraselt. Õpilaste töö tulemus üllatas ja ületas igati ootused! 

 

img_6016.jpg